Makeup trender i höst

I höst är det bland annat modernt med metallic färger på make up. Personligen älskar jag den trenden, dessutom är looken väldigt lätt att få till. Man behöver alltså inte vara jätte duktigt. Jag tänkte lägga upp lite produkter och hur du på enklaste sätt får till looken. Kanske till och med en make up tutorial. Jag tänkte ha detta som ett litet projekt, att berätta lite om höstens snyggaste trender och hur du på enklaste sätt får till den. ;) Let's get started!
Som sagt börjar jag med metallic trenden.

Först börjar du med att aplicera en fondation i hela ansiktet, dubbla upp fondationen under ögonen så slipper du använda concealer.


Denna mineralfondation från Maybelline är en lätt fondation som täcker bra. Jag tipsar att ni alltid ska försöka använda mineralfondation eftersom det är mycket skonsammare mot hyn och faktiskt kan det hjälpa lite mot acne.


Sedan lägger du en silvrig skugga på hela ögonlocket och skugga upp skuggan lite vid globlinjen, tänk att du ska sota skuggan.

Denna duo är perfa för denna sminkningen, använd den översta för denna punkten.


När du är klar med det tar du den undre skuggan och lägger på undre fransraden, dutta sedan lite mitt på ögonlocket. Avsluta ögonen med eyeliner och mascara

EYELINER FRÅN LOREAL  MASCARA FRÅN ISADORA


Både eyelinern och mascaran använder jag själv och jag rekomenderar dom verkligen.

På kinderna tar du en guldig bronzer och för att avsluta looken använder du ett ljus rosa läppglans.

Använd GLAM BRONZ från Loreal

SEDAN ETT LÄPPGLANS FRÅN H&M

Detta var altså en liten makeup guide hur du får den sotade metallic looken. Alla produkter är budjet utvalda. Hoppas ni har fått lite insperation av detta inlägg.

Här får ni se på lite bilder på metallic sminkningar. PS: Alla bilder är lånade från google.

 

Som sagt ska vi även börja lägga upp egna make up tutorials, vi har bara inte haft tid ännu.

Ha en fortsatt bra dag! Kram från LINN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0