MAKE UP TUTORIAL- SIMPLE BROWN SMOKEY EYE

Hej allihoppa! Förlåt för den usla uppdateringen från min sida. Har haft fullt upp med skolan. Jag har fixat en till smink tutorial till er! Brun, lite lätt sotig look, för nybörjare!  Bildkavliteten är mycket bättre nu! Det är jätte lätt om man tränar. Hoppas ni gillar det.

Börja som vanligt med att applicera en primer, min kommer från ELF



Använd sedan en guldig ögon skugga och sudda in den i globlinjen och lite över, applicera också på undre fransraden. Min ögonskugga är lite åt det rödrostiga hållet och kommer från lindex.



Efter det tar ni en mörkbrun skugga och suddan in den i ögongloben och sudda uppåt mot ögonbrynet, såklart inte hela vägen upp. Ta sedan och applicera lite på yttre underfransraden. Denna kommer från Make up store.



Sedan tar ni en ljus highlighter skugga (helst vit) och lägger skuggan under ögonbrynet och i ögonvrån. Min ögonskugga kommer från en duo från The body shop



Och sedan en eyeliner, denna kommer från Lòreal



Böj ögonfransare, min ögonfransböjare kommer från H&M



Applicera sedan mascara, jag använder en från Face stockholm



Om ni vill lägga till ett par söta läppar så kommer en liten tutorial för det med här. Jag kommer visa en före och efter bild. Mitt läppstift kommer från LUMENE

FÖRE                                                                  EFTER




Och såhär ser den färdiga sminkningen ut! Hoppas ni lyckas och blev inpererade :)





Här får ni en bild på min outfit den dagen (jag fixade detta i Söndags), så Söndagens outfit ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0