METALLIC- Make up tutorial

Hej allihoppa! Jag vill först be om ursäkt för den otroligt dåliga bildkvaliteten, min kamera ville inte lyda mig så jag fick använda min mobilkamera. Detta blir en tutorial på metallic trenden jag skrev om för ett tag sedan. LET'S GET STARTED!

Börja med en primer, smeta ut över hela ögonlocket och upp under ögonbrynet. EYELID PRIMER- ELF

Ta sedan en silvrig skugga över hela ögonlocket.  ÖGONSKUGGA H&M, denna använder jag från en pallett.

Ta sedan en mörk grå skugga, sudda in den i globlinjen för att få en liten smokey effekt. ÖGONSKUGGA- THE BODY SHOP

Ta den vita skuggan under ögonbrynet som en highlighter, ta sedan en guld glittrig skugga som highlighter i ögonvrån. VIT SKUGGA- THE BODY SHOP.

Ta en röd rostig skugga och lägg på mitten av ögonlocket och på under den undre fransraden. ÖGONSKUGGA- Lindex, vet faktiskt inte märket.

Ta en svart kajal penna och lägg som eyeliner på yttre delen av övre fransraden, gör desamma på undre franraden. Lägg sedan lite på yttre vattenlinjen för att skapa en intensivare blick. KAJALPENNA- LÓREAL

Böj sedan ögonfransarna och applicera mascara. ÖGONFRANSBÖJARE- H&M. MASCAROR- MAYBELLINE

Använd sedan en concealer under ögonen och om ni har någon finne ni vill täcka. CONCEALER- MAKE UP STORE

Sedan applicerar du en blush under kindbenet för att få en smalare ansiktsform. BLUSH- THE BODY SHOP.

För att avsluta denna sminkning, applicera ett mörkrött läppstift på läpparna. Dutta det bara, du vill inte få så mycket färg.

HÄR ÄR BILDER PÅ DEN FÄRDIGA SMINKNINGEN. FÖRLÅT ÄN EN GÅNG FÖR KVALITETEN, FÄRGERNA ÄR MYCKET MER PIGMENTERADE I VERKLIGHETEN. JAG REKOMMENDERAR DENNA LOOK FÖR FEST EFTERSOM DET ÄR MYCKET SHIMMER .


Hoppas ni gillade denna tutorial, kommentera gärna! Ha det fint :) // LINN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0