Skolfotografering

Jag vet att bilderna är väldigt suddiga men det ä ju bättre än ingenting, det tar år för mig att fota smink tutorials med min systemkamera. Så ni för nöja er med dessa tillsn jag skaffar en ny kompakt digitalkamera. Bilderna som är i slutet är tagna med min nikon, märker ni skillnaden?





Börja med att prima ögonlocken med din favoritprimer, jag använder elfs.



Applicera en champange aktig ögonskugga, alltså en lite hudtonad/krämbeige färg.



Använd en creaseborste (en liten rund & tätare borste) och använd en  mörkare guldbrun ögonskugga.



Då ska det se ut såhär.



Använd en ljus ögonskugga som higlighter och applicera den på ögonbrynsbenet och i inre ögonvrån.



Sudda ut lite i globlinjen för att inte få en alltför skarp linje mellan highlightern och ögonskuggan.



Använd nu din favorit eyeliner och mascara. Jag valde Maxfactors Kohl Pencil för att få en naturligare effekt.




En lite bättre bild på ögat, min iPod fångar inte färgerna så bra.



Grejerna jag använde :)


x=  ögonskuggan jag valde



Min elf countour, blush & brozer.
Konturera kindbenen och highlighta (jag går inte in djupt på det nu)



Andra nödvändiga saker;
mattifierande puder, foundation (helst utan SPF, solskydd) lipliner, ögonbrynspenna, vit kajal (för större ögon) foundationborste, läppstift eller liknande puderborste
och eventuellt eyeliner.

Lycka till!
xoxo/gunnel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0